Thursday, June 28, 2012

SelfSame


Originaalpealkiri: SelfSame
Autor: Melissa Conway
Väljastatud: 21.03.2012
Lisa: Goodreads
Osta: Amazon
A stillborn child revived. The past and the future intertwined. One girl lives two very different lives.

By all appearances, Sorcha Sloane is a typical small-town teen taking twenty-first century life for granted. While two centuries in the past, Enid Thompson is a poor farmer’s daughter in colonial New England. But Enid and Sorcha are the selfsame girl – one soul split between two bodies in a link that stretches across time. Every night while Enid’s body is sleeping, she wakes in the future as Sorcha, just as the old medicine man prophesied at her birth. And every night when Sorcha sleeps, she wakes in the past as Enid, in a frontier world on the brink of war. She only trusts a chosen few with the truth, until Ben Webster comes into Sorcha’s life and tells her his family has been desperately searching for her for over two hundred years…
Sain antud raamatu autorilt tasuta, et kirjutada aus arvamus selle raamatu kohta. See, et raamat on saadud autorilt tasuta, pole kuidagi järgnevaid mõtteid mõjutanud.

Kui ma algselt seda kaant nägin, mõtlesin, et kui ma oleks kaant enne kirjelduse lugemist näinud, ei oleks ma raamatut eluski kätte võtnud. Õnneks lugesin kirjeldust siiski varem goodreadsi grupis “Shut Up & Read“ ja sain võimaluse seda mõnusat raamatut lugeda. Terve raamatu jooksul polnud ühtegi igavat hetke.

Mulle meeldisid mõlemad – Sorcha ja Enid – nad olid tugevad, kaastundlikud, targad ja ajasid naerma. Mulle sümpatiseeris Enidi abivalmidus kaaslaste suhtes ja see, kuidas ta tegi kõik endast oleneva, et lõigata kasu Sorcha kehas viibitud aja jooksul omandatud tarkustest. Sorcha oli ka väga lahe.

Lisaks meeldisid mulle ka Ben ja Jonathan. Jällegi hea näide sellest, et love interestid (kuidas ma seda eesti keeles tõlkima peaksin? Armastuse objektid? Hmm.. Pean mõtlema selle üle veits..) ei pea olema mingid jõhkrad sarkastilised oma hinge otsivad karmid kutid, kes ootavad enda päästmist peakangelanna headuse poolt (ja kes, ärge saage valesti aru, mulle väga meeldivad, aga lõpuks kaotavad nad oma võlu, sest pea igas teises raamatus tuksub peakangelanna süda kellelegi sellisele), nad võivad olla hoopis armsad, viisakad, kaitsvad ja õilsad.

Sisu polnud ka liiga pikaks venitatud – just sellise paraja pikkusega, et olla piisavalt tegevusrikas ning vürtsitatud mõninga armastusnootidega. Kirjutamisstiil oli ka hea ja hmhhh.. Mul polegi vist midagi halba öelda isegi, kui väga tahaksin. Okei, kaas ei meeldinud, aga midagi pole teha, autor on oma raamatud ise ilma kirjastajata avaldanud, seega ei saa seda ka eriti pahaks panna.

Ma ei saa midagi sisu kohta täpsemalt öelda, sest muidu annaksin liiga palju ära (tundus, et kõik on suure tähtsusega, isegi ka kõige väiksemad hetked, asjaolud) ja siis poleks vist väga mõtet ka seda raamatut lugemiseks kätte võtta. Mida ma saan öelda, on see, et ma soovitan seda raamatut sajaprotsendiliselt! Ärge laske kaanel end petta, tähtis on sisu ja see oli väga hea!

Hinne: 4/5.

No comments:

Post a Comment